Virtuális állásbörze

Április 16-án, hétfőn reggel indult és péntek estig tart a Monster állásportál virtuális állásbörzéje, amelyre 35 cég több mint ezer állással érkezett. A legtöbb ajánlat gazdasági és műszaki szakembereknek szól, ám ügyfélszolgálati és kereskedelmi pozíciók is megtalálhatóak . A börzén a részvétel ingyenes.

Álláskeresőként a részvételhez elegendő egy számítógép internetkapcsolattal és az állásexpo weboldalára lépve indulhat az álláskeresés. Hogy mi is pontosan a “virtuális állásbörze”? Olyan újszerű toborzási eszköz, amely ötvözi a hagyományos állásbörzék és az internet előnyeit; összehozza a munkáltatókat és a munkavállalókat a 3 dimenziós, virtuális térben és ehhez el sem kell mozdulniuk számítógépük elől. Néhány kattintással felkereshetőek a cégek standjai, feltölthetőek az önéletrajzok, lehet chaten vagy hangban kérdezni munkaadók képviselőitől.
A 35 kiállítók között jelen vannak olyan nagyvállalatok, mint a GE, a Tesco, a Mars, a Deloitte vagy az OTP Bank. A kormányrendszereket fejlesztő ThyssenKrupp Presta csaknem 30 nyitott pozícióval érkezik az állásbörzére. “Főként szoftver-és hardverfejlesztőket keresünk, valamint minőségirányítási és tesztelési területre is várunk jelentkezőket. Emellett vezető pozíciókat is kínálunk” – mondja Pohánka Diána HR-referens.
A vállalat “tematikus chattel” is készül, amely alatt az állásokról lehet részletesebb információhoz jutni. A virtuális standnál leadott önéletrajzokat a benyújtástól számított, 1-2 héten belül feldolgozzák és ezt követően lépnek kapcsolatba a potenciális jelöltekkel.
A Morgan Stanley pénzügyi tanácsadó 70 állásajánlattal érkezett. “Ezek zömében informatikai és gazdasági pozíciók. Gyakorlattal rendelkező szakembereket és pályakezdőket egyaránt keresünk “- jegyi meg Dongó Vanda toborzási specialista. A virtuális állásexpót ok is a földrajzi korlátok kiiktatása miatt tartják célravezetőnek. “Szívesebben és könnyebben is látogatnak ki egy-egy expóra a vidéki álláskeresők vagy a munkájuk miatt egész nap elfoglalt munkavállalók, ha adott az online technikai háttér, ha a kapcsolatfelvétel miatt nem kell külön utazgatniuk”- magyarázza. “A legfontosabb, hogy az álláskeresők legyenek pro aktívak és kérdezzenek bátran” – biztatja chat-re az érdeklődőket a HR-es.
Az Avis üzlettámogató központja (BSC) pénzügyi-számviteli és idegen nyelvű ügyfélszolgálatos pozíciókat kínál.”Az angol nyelvű ügyfélszolgálatosoknál a célnyelvből felsőfokú nyelvtudás szükséges, továbbá egy másik nyelv erős középfokú ismerete. Más nyelvek esetén az adott nyelvből felsőfokú, míg az angolból erős középfokú kell”- magyarázza Bencze Szilvia toborzási specialista.