Vita a reptéri gyorsvasútról

Az LMP fővárosi frakciója szerint gazdaságilag életképtelen a ferihegyi gyorsvasút megvalósításának azon terve, amelynek alapján úgynevezett pont-pont kapcsolatot hoznának létre a Keleti pályaudvar és a Liszt Ferenc-repülőtér között.

 Hanzély Ákos, a párt fővárosi frakciójának tagja a Fővárosi Közgyűlés szerdai, rendkívüli ülése előtt tartott sajtótájékoztatóján azt mondta, a gyorsvasút ebben a formájában még az üzemeltetési költségeket sem tudja kitermelni. Közlése szerint a kínaiak is arra jutottak, hogy nincs gazdasági lehetőség a megvalósításra, de a Fidesz azt akár hitelből, saját kockázatra is megvalósítaná.     Az ellenzéki politikus szerint azonban a pont-pont kapcsolat nem megfelelő, nemcsak a repülőteret, hanem a környező kerületeket és az agglomerációt is be kellene vonni a rendszerbe.
Erre az LMP koncepciót dolgozott ki, amely szerint a 3-as metró vonalát a kőbánya-kispesti végállomástól a felszínen meghosszabbítanák a repülőtérig, majd Vecsésig.  Hanzély Ákos közölte az MTI-vel, ha a kormány továbbra is erőlteti a gyorsvasút pont-pont alapú megépítését, akkor mindent megtesznek annak érdekében, hogy bebizonyítsák, gazdasági racionalitás nélküli luxusberuházásról van szó.

A 3-as metró meghosszabbításának terve már évtizedek óta rendre előkerül, mint lehetséges alternatíva, több terv is született, hogy a jelenlegi végállomás után, mint felszíni gyorsvasútként a kettes Terminál lenne a végállomás és Vecsést is érintené. Sokan örülnének ennek a koncepciónak és a várost is értékesebbé tenné ez, de sajnos erre nagyon kicsi esély van.Hamarosan a teljes 3-as vonalat fel kellene újítani, a napi szintű folyamatos problémák miatt.