Átvizsgálják a 3-as metró szerelvényeit

A metrók elektromos rendszerét vizsgálja át a BKV, mivel egyre gyakoribbak a meghibásodások.

A BKK közleménye szerint Tarlós István budapesti főpolgármester és a BKK is átfogó vizsgálatot rendelt el a BKV-nál, amelyben egy független tanúsító intézet is részt vesz. A tendert csaknem 25 millió forintos ajánlatával a TÜV Rheinland InterCert Kft. nyerte, a munkát 60 nap alatt kell elvégeznie.
A vizsgálat célja a járművek tűzzel és füsttel járó meghibásodásainak elemzése, a villamos berendezések, készülékek, vezetékek állapotának felmérése, a szigetelési vagy egyéb hiba miatti villamos zárlat keletkezésének vizsgálata, valamint az esetleges konstrukciós hibák felderítése.Emellett a TÜV Rheinland a helyszíni és laboratóriumi vizsgálatok alapján a továbbüzemeltethetőséget szem előtt tartva elemzi az elektromos, illetve tűzbiztonsági szempontok szerinti kockázatokat, és javaslatokat készít a szükséges műszaki beavatkozásokra.

Legutóbb a múlt hét végén volt komolyabb műszaki meghibásodás a 3-as metró vonalán, szombaton egy nap alatt kétszer is le kellett állítani a forgalmat. Az egyik esetben a légfék meghibásodása miatt befogtak a fékek, és az utasokkal teli szerelvény a Pöttyös utca és a Határ út közötti alagútban vesztegelt több mint fél órát. Nem sokkal később füstölés miatt kellett egy időre korlátozni a forgalmat a kőbánya-kispesti végállomás és a Nagyvárad tér között.
Tarlós István és Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója május 14-én jelentette be, hogy az infrastruktúra rossz állapota miatt idén félmilliárd forintot költenek a metró észak-déli vonalának felújítására.

 

Metrógyakorlat Budapesten 

Tűzoltógyakorlatot tartott az Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság még március 2-án  Budapesten a 2-es metró Batthyány tér és Széll Kálmán téri állomása közti alagútban. A szituáció szerint egy metrószerelvény az alagútban kigyulladt, és többen megsérültek. A BKV a riasztás után áramtalanította az alagútszakaszt, kiürítette az állomásokat, és nagy teljesítményű szellőztetőkkel megkezdte a terület átszellőztetését.

A tűzoltók légzőkészülékekkel mentek az alagútba, és kikísérték a mintegy száz embert, akik a szerelvényen voltak, a sérülteket a Batthyány téri megálló peronján látták el a mentősök. Többen súlyos sérüléseket szenvedtek, voltak, akik sokkos állapotba kerültek. Bérczi László tűzoltósági főfelügyelő, a gyakorlat vezetője elmondta, fontos, hogy pánikhelyzetben is nyugodtan dolgozzanak, mert a kapkodás csak hátráltatja a munkát.

A tűzoltók a riasztás után mintegy 20 perccel éreztek meg a helyszínre, a főfelügyelő szerint azért, mert nem használtak megkülönböztető jelzést, mert éjszaka üres a város, nem lett volna életszerű a gyors helyszínre érkezés. Hozzátette, hogy normál esetben 10-15 perc alatt meg tudnak érkezni. Hasonló eseménynél kiemelt, 4-es fokozatú riasztással vonulnak ki a tűzoltók, azaz az alagút mindkét oldalára 50-50 tűzoltót vezényelnek ki. A szituációban a száz emberből tizenheten sérültek meg súlyosan. A mentőknek osztályozniuk kellett, hogy kik azok, akiket először látnak el, és kik azok, akik csak később részesülhetnek elsősegélyben.A tűzoltósági főfelügyelő elmondta azt is, azért ezen a vonalon gyakorlatoztak, mert az elmúlt időszakban felújították a 2-es metró biztonsági berendezéseit, ezeket le kellett tesztelni. Hozzátette, hogy ebben az évben eddig ezen a vonalon három olyan esemény volt, amely nem igényelt beavatkozást.

Lánglovagok honlapján megtekinthető a kisfilm a gyakorlatról:

Metrógyakorlat Budapesten