Aláírták a járási hivatal felállításáról szóló megállapodást Vecsésen

A mai napon aláírták a megállapodást a vecsési járási hivatal felállításáról. A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium (KIM) szerint már több mint száz településen írták alá a kormánymegbízottak és a polgármesterek a járási hivatalokhoz kerülő köztisztviselőkről, ingó és ingatlan vagyonról szóló átadás-átvételi megállapodásokat.

Az okirat hitelesítői Vecsésen Dr. Tarnai Richárd megyei kormánymegbízott,  Szlahó Csaba Vecsés, Gál Zsolt Ecser,  Tabányi Pál Maglód és Kissné Szabó Katalin Üllő polgármesterei voltak, valamint jelen volt Dr. Pusztai Zsuzsanna járási biztos.

Tarnai Richárd az eseményen arról beszélt, hogy a járási hivatalok a megyei kormányhivatalok kirendeltségeként az államigazgatási ügyek intézésében nyújtanak segítséget az állampolgároknak 2013. január 1-jétől, önkormányzati feladatokat nem vesznek át. Kitért arra is: az ügyintézésre a járási hivatalok részeként működő, hétfőtől péntekig 8 órától 20 óráig nyitva tartó kormányablakokban lesz lehetőség, amelyek 2013 végére nyílnak meg országszerte mintegy 300 helyszínen. Jelenleg Pest megyében három kormányablak működik: Cegléden, Vácon és Érden, de minden olyan településen, ahol most okmányiroda található, lesz egyablakos ügyintézés – hangsúlyozta a kormánymegbízott.  Pest megyében a vecsési mellett még 17 járási hivatal kezdi meg működését jövő év elejétől, és októberben megkötik az érintett települési önkormányzatokkal az átadás-átvételről szóló megállapodásokat.
Az államigazgatási feladatok átvételével az azok ellátásához szükséges ingó és ingatlan vagyonra az állam ingyenes használati jogot kap. A kormányhivataloknak a járási hivatalhoz kerülő köztisztviselőkről, az ingyenes használatba vett ingatlan és ingó eszközökről megállapodást kell kötniük az önkormányzatokkal.
A járások kialakításának elveiről és az előkészítés feladatairól tavaly szeptember 1-jén döntött a kormány, az Országgyűlés idén június 25-én fogadta el a törvényt. 2013 januárjától országszerte 175 járási, a fővárosban pedig 23 kerületi kormányhivatal kezdi meg működését. A legtöbb járási székhely (18) a legnagyobb lélekszámú Pest megyében lesz.
A járási hivatalok az államigazgatási ügyeket veszik át az önkormányzatoktól, tehát ezekben intézik majd a gyermekvédelmi, gyámügyi és szociális ügyeket, ide tartoznak majd az okmányirodák, továbbá a munkaügyi és népegészségügyi kirendeltségek, összesen körülbelül 80 ügykör.