A járási hivatalvezetők személyéről még dönteni kell

A Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium tájékoztatása szerint a képviselő-testületek felhatalmazását követően a polgármesterek országszerte aláírták azokat a megállapodásokat, amelyek rendezik hány köztisztviselő kerül át az önkormányzatoktól a járásokhoz, s milyen infrastruktúrát adnak át az államnak ingyenes használatba, ahol a hivatalok megkezdik a működésüket 2013. január 1-jén.

A megállapodások aláírását követően, az év hátralévő részében is folytatódik  a járási hivatalok működésének előkészítése. Ezekben a hetekben zajlanak az egyeztetések a járási hivatalvezetők személyéről, akiket várhatóan december elején nevez ki a közigazgatási és igazságügyi miniszter, az év hátralévő részében pedig a hivatali működés megkezdéséhez szükséges intézkedések (pl. szervezeti és működési szabályzat kidolgozása, belső szabályzatok kidolgozása, bélyegzők készítése, alapító okiratok előkészítése) történnek meg. A tárca tájékoztatása szerint október végéig 2750 önkormányzattal, azaz a települések 86 százalékával kellett megkötni a járási hivatalok felállításáról szóló megállapodást. Az átadás-átvétel alapján országosan mintegy tízezer köztisztviselő folytatja munkáját a fővárosi és megyei kormányhivatalok szervezeti egységeiként létrejövő járási, kerületi hivatalokban.
Az igazi változást jövő év végére fogják megtapasztalni az állampolgárok, amikor a mostani okmányirodák bázisán megnyílnak a kormányablakok, amelyek a járási hivatalok integrált ügyfélszolgálataként biztosítják, hogy csaknem 2500 ügyet lehessen egy helyszínen intézni. Az országban 2013 végére mintegy 300 helyen jön létre kormányablak – írta a KIM.
Közleményük végén felidézték, a kormány nyáron döntött arról, hogy vidéken 175 járási, a fővárosban 23 kerületi hivatal jön létre, így 30 évvel a járási rendszer megszüntetése után új szervezeti rendben és új céllal 2013. január 1-jével ismét létrejönnek a magyar közigazgatás egykor szerves egységeként működő járási hivatalok.