Repülőtéri Business Park fejlesztésbe kezd a Budapest Airport

Budapest Airport Business Parkot hoz létre több lépcsőben a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér területének déli részén. Vecsés határában a 4-es főút közvetlen szomszédságában álló terület hosszú ideje nincs használatban,a repülőtér ezt a helyszínt jelölte ki a fejlesztési tervében egy jövőbeni üzleti- és kereskedelmi negyed létrehozásához.

Irodák, raktárhelyiségek, logisztikai park ? ezek a lehetséges jövőbeli bérlők a tervezett Business Parkban, ami a repülőtér területén hamarosan megvalósul. A jogerős építési engedélyek birtokában és a legelső bérlővel megkötött szerződés alapján már 2013 tavaszától szemmel látható változások lesznek a repülőtér területének déli részén. Az első lépcsőben egy 10 ezer négyzetméteres iroda-raktár komplexum épül meg, 10 millió eurós költséggel – válaszolta az MTI kérdésére Hardy Mihály kommunikációs igazgató.
A területrendezés még idén decemberben megkezdődik, az első irodák és raktárépületek kivitelezési munkálatai pedig jövő év elején startolnak, amint az időjárás ezt lehetővé teszi. Miközben a Budapest Airport a Malév csődje miatt a 2. Terminál melletti vadonatúj, Cargo Város névre keresztelt beruházás elhalasztására kényszerült, más lehetőségek is akadtak a hatalmas repülőtéri földterület fejlesztésére. A Business Park beruházásra kijelölt terület hosszú ideje kihasználatlanul állt. Miután azonban komoly érdeklődés jelentkezett nem csupán a légiközlekedési, hanem más szektorokból is (pl. logisztika, raktározás) a Budapest Airport zöld utat adott a Business Park fejlesztésére.

Mind a kivitelezés, mind pedig a Business Park működése több száz új munkahelyet teremt a dél-pesti régióban, amely kifejezetten ígéretes fejlesztési terület lehet a vállalkozások számára, hiszen egyaránt kiváló légi- és közúti kapcsolattal rendelkezik. A légi teherszállítással foglalkozó cégek számára logikus lépést jelentene, hogy más iparágak, mint a gyógyszeripar, a távközlés, vagy akár kutatás-fejlesztés is beköltözhet a repülőtér területére a jövőben. A Business Park a nagyközönség számára is megközelíthető lesz, ennél azonban fontosabb tényező, hogy karnyújtásnyira található a 4-es főúttól, valamint az M0-s körgyűrűtől, ugyanakkor Budapest belvárosa is mindössze 16 kilométerre fekszik. Emellett nem kevesebb, mint 20 európai ország található a budapesti repülőtér 1000 kilométeres, ún. ?fuvarozási távolság? hatókörén belül.
?Nagyon bízunk abban, hogy a reptéri Business Park fejlesztésének beindítása, a beruházások és az így létrejövő új állások révén a repülőtér lendületet ad egész környék fejlődésének.? ? hangsúlyozta René Droese, a Budapest Airport ingatlangazdálkodási igazgatója. Hozzátette: ?Már csak néhány bürokratikus akadályt kell elhárítanunk ahhoz, hogy ez a terület valódi fejlesztési központ lehessen a gazdaság húzóiparágai és ezen keresztül az egész magyar gazdaság számára. Az ingatlangazdálkodási igazgató ezzel arra az öt éve zajló jogi vitára utalt, ami a Budapest Airport vagyonkezelésében álló repülőtéri területen egy esetleges harmadik fél beruházásai körül kialakult. Fontos projektek, mint pl. a 2. Terminál mellé tervezett 250 szobás, négycsillagos szállodai fejlesztés ügye is elakadt a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő Zrt. bürokráciájának útvesztőiben. A Budapest Airport ugyanakkor ígéretet tett arra, hogy továbbra is a dél-pesti régió legnagyobb munkahelyteremtő központja marad és így továbbra is új lehetőségeket kínál nem csupán a légiközlekedési iparág szereplői, hanem más vállalkozások számára is.