Ritka gépek jártak Ferihegyen

C-130cA hétvégén sokan halhatták  egy-két  szokatlan repülőgép hangját a repülőtér felől, de azt, hogy milyen gépek voltak, nem lehetett látni. Ráadásul az ismert radaros oldalak sem jelezték a gépek mozgását.


A Budapest Airport jóvoltából most megoldódott a rejtély: az amerikai légierő két MC-130P Combat Shadow típusú gépe járt nálunk, minden bizonnyal közbenső leszállásra úton valahová.

A Combat Shadow-t a Lockheed C-130 bázisán fejlesztették ki és feladata, hogy légi utántöltő bázisként szolgáljon a titkos légi hadműveletekben résztvevő MC-130 Combat Talon gépeknek vagy az erre alkalmas katonai helikoptereknek (CH-53, UH-60 Blackhawk etc.).

A gép szárnyain a Herculesnél már megszokott két póttartály mellett, kívül még egy-egy légi utántöltő adapter helyeztek el, ebből engedik ki a rugalmas utántöltő csövet, amellyel a fogadó gépbe át lehet pumpálni az üzemanyagot. Mindezt persze legtöbbször földközelben (a radarérzékelés szintje alatt) és éjszaka, hogy még egyszerűbb legyen az élet.

Ezt a típust a nyolcvanas években rendszeresítették, Panamában debütált, de repült az Öböl-háborúban, Boszniában, Afganisztánban, az összes kisebb-nagyobb konfliktusok valamennyi helyszínén. Jelenleg 23 példány van az amerikai légierő aktív állományában és négy a Légi Nemzeti Gárdánál.

Hogy ez a két MC-130P Combat Shadow honnan jött és a budapesti pihenő után merre repült tovább, arról ? érthető okokból ? nem kaptunk semmilyen információt.


Fotó: Budapest Airport MC-130P Combat Shadow

Fotó: Budapest Airport
MC-130P Combat Shadow

 

Fotó: Budapest Airport MC-130P Combat Shadow

Fotó: Budapest Airport
MC-130P Combat Shadow

Fotó: Budapest Airport MC-130P Combat Shadow

Fotó: Budapest Airport
MC-130P Combat Shadow

 

 

Ha érdekes volt a cikk nyomj egy ?lájkot?! icon smile Vigyázz, csalók járják az utcákat!                                                                                  Nézd meg a többi új cikkünket is!