Újra kiírta a Volánbusz az agglomerációs busztendert

VolánbuszA módosított műszaki tartalommal meghirdetett buszbeszerzéssel az utasok jobban járnak, a magyar gyártók viszont kiszorulnak.

Az új buszokra a januárban kiírt tendert szakmai kritikák miatt a Volánbusz visszavonta, az új műszaki tartalom végül ? hosszas egyeztetés után ? most született meg. Az új tender maximum 106 szóló (85 helyi, 25 elővárosi) és maximum 61 csuklós (48 helyi, 13 elővárosi) új gyártású alacsony padlós járműre szól. A felhívás hozzáteszi, hogy a beszerzés csak abban az esetben fog megtörténni, ha a Volánbusz hivatalos felhatalmazást kap a Nemzeti Fejlesztési Minisztáriumtól az agglomerációs járatok átvételére – irta az Indóház.

Mint ismeretes, május elsejétől venné  át a Volánbusz a fővárosi agglomerációs vonalakat, a járatokhoz szükséges buszmennyiséget viszont jelentős idő legyártani, ezért átmeneti megoldásként a buszbérlés merült fel, viszont nem talált a cég senkit, aki ekkora mennyiségű flottát tudott volna nélkülözni. Végül az lett a megoldás, hogy május elsején a Volánbusz átveszi a járatokat, és rögtön megbízza a jelenlegi üzemeltető BKK-t a járatok tovább üzemeltetésével egészen az új buszok érkeztéig.

Az új tender specifikálásában részt vett a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE), aminek az elnöke, Dorner Lajos így foglalta össze a módosításokat: ?Két dolgot szerettünk volna elérni a tender módosításával: egyrészt az utasok igényeinek minél jobban megfelelő jármű meghatározását, valamint azt, hogy a magyar gyártók is tudjanak ajánlatot adni. Az észrevételeink döntő többségét elfogadták, de nem mindet. Úgy érezzük, hogy a módosított kiírásban az utasok szempontjait már sokkal jobban figyelembe vették. Egyedül azt sajnálom, hogy az egyszárnyú ajtó benne maradt a kiírásban, ez jelentősen lassítja az utascserét, célszerű lenne mindenhová duplaszárnyú kivitelűt tenni. Sikerült elérni, hogy az eredeti 114-hez képest több kocsit szerezzenek be, és a buszok nagy része városi kivitelű ?BKV-sztenderd? legyen, és csak néhány elővárosi kocsit vásároljanak, amin kevesebb ajtó és több ülés van.

A minisztérium ígérete szerint sem a menetrend, sem a tarifa nem változik, a szolgáltatóváltással tehát az utasokat kár nem érheti. Teljesen  alacsony padlós buszokat a magyar gyártók nem gyártanak. Emiatt kiszorult a tenderből több hazai cég is, a Kravtex LE buszai és a NABI teljesen, a Citadell viszont még versenyben van. Az Euro 5-ös minősítésnél szigorúbb, azonban az EU-ban nem hivatalos EEV norma megkövetelésével a Magyar Járműgyártó Kft.-t (Ikarus) is kizárták.

Ha érdekes volt a cikk nyomj egy ?lájkot?! icon smile Másképp landolhatnak a gépek a repülőtéren                       Nézd meg a többi új cikkünket is!