Közép-Európa egyik cargo-központja lehet a repülőtér

BA Business Park 2A Budapest Airport bízik a légi teheráru szállítás jövőjében és mindent megtesz azért, hogy Budapest Közép-Európa egyik cargo-központjává fejlődhessen – közölte a Budapest Airport.

A cég közleményében rámutatott arra, hogy a Malév 2012-es csődje miatt kénytelen volt két évre befagyasztani a tervezett Cargo City megépítését a 2. terminál mellett, ugyanakkor azt várja, hogy a gazdaság fellendülésével párhuzamosan tovább nő az igény a légi teheráru szállításra.

Christa Soltau, a cég cargo üzletágának vezetéséért felelős szakembere a közleményben kiemelte: a repülőtéren akár évtizedekre fedezni tudják a cargo raktárak területi igényeit, ráadásul Budapestről nem kevesebb, mint 20 európai ország érhető el a gazdaságos, 1000 kilométeres teherautó szállítási távolságon belül.


A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető társaság közleményében kiemelte, hogy a Budapest Airport a közúti szállítmányozásai partnerekkel közösen részt vett a müncheni “Transport and Logistics” kiállításon, ahol 63 ország 2013 kiállítója vett részt a logisztika és a szállítmányozás területéről.

Repülőtéri Business Park

Idén kezdték el építeni a repülőtéri Business Parkot,  amely a jó elhelyezkedése és vonzereje miatt további új beruházásokat hozhat magával, ezzel pedig újabb munkahelyek jöhetnek létre, ami az egész régió fejlődése szempontjából fontos? ? hangsúlyozta korábban René Droese a Budapest Airport ingatlangazdálkodási igazgatója.

Hozzátette: ?A repülőtér délnyugati területén, Vecsés tőszomszédságában minden feltétel adott egy modern kereskedelmi- és irodapark fejlesztéséhez: kiválóak a közúti összeköttetések, arról nem is beszélve, hogy itt működik Magyarország meghatározó légiközlekedési kapuja.
Biztosak vagyunk abban, hogy a repülőtér továbbra is a dél-pesti régió gazdasági hajtómotorjaként működik a jövőben is.?