Csúszhat a repülőtér bővítése

Továbbra sem tudni, mikor kezdődik a ferihegyi repülőtéri szálloda kivitelezése és egy darabig még biztos nem épül a légiáru-cserélő központnak tervezett Cargo City sem. A korábbi tervekkel ellentétben a közeljövőben biztosan nem bővítik ki a ferihegyi repülőtér 2-es terminálját, és bár a tavaly májusban bezárt 1-es terminál többé-kevésbé készen áll a légi forgalom fogadására, újranyitása jelenleg szintén nincs napirenden. 

Budapest Airport látványterv 2008-ból

Budapest Airport látványterv 2008-ból

Erről René Droese, a Budapest Airport Zrt. ingatlangazdálkodási igazgatója beszél a Budapester Zeitung című német nyelvű hetilap ma megjelenő számában.

bahotel33

A tervezett reptéri szálloda látványterve

Droese szerint ha ?nem történik valami kellemes meglepetés?, akkor a repülőtér 2-es termináljának kapacitása a következő 2-3 évben elegendő lesz a várt utasforgalom kiszolgálására. Közben igyekeznek az 1-es terminált folyamatosan olyan állapotban tartani, hogy bármikor újra meg lehessen nyitni ? az igazgató szerint erre azért is szükség van, mert a terminálon nem szűnt meg teljesen a légi közlekedés.
Jelenleg a bővülő kis repülőgépes szegmens használja a kifutópályákat, illetve az épület rendezvényközpontként is funkcionál. A terminál vásárközpontként való hasznosítását a régóta tervezett szállo­da­beruházás hiánya nehezíti, az igazgató szerint ezt a beruházást továbbra is leginkább a magyar bürokrácia útvesztői akadályozzák.

Cargo City

Cargo City látványterve

Hihetetlen, de Budapest szinte az egyetlen olyan európai főváros, ahol nincs reptéri szálloda ? fogalmazott Droese, véleménye szerint ugyanakkor egy ilyen volumenű beruházásnak csak nyertesei lehetnek, az igazgató szerint ?biztosak abban?, hogy a politika előbb-utóbb ?helyre teszi a bürokráciát?.

Napi Gazdaság