Máshogy fizetjük a villanyszámlákat – Vissza a múltba?

Január 15-e után az Elmű-Émász ügyfelei nem tudják majd számláikat a Díjnet, illetve a Távszámla felületén kiegyenlíteni, csak az Elmű saját online rendszerében vagy továbbra is a hagyományos sárga postai csekken.

rezsicsekk

A napokban minden olyan ügyfelét e-mailben tájékoztatta az Elmű, akik eddig valamelyik internetes számlafizetői rendszeren keresztül fizették a számláikat. “A 2014. január 15-ét követően kiállításra kerülő villamos energia számláit már nem áll módunkban a Díjnet felületén bemutatni. Annak érdekében, hogy Ön továbbra is zökkenőmentesen élvezhesse az elektronikus számlázás, illetve banki számla kiegyenlítés előnyeit, saját online ügyfélszolgálati rendszerünkben is biztosítjuk ezeket a funkciókat… Új szolgáltatásunk igénybevétele az Ön számára teljesen ingyenes”.

Ezért most mindenkinek fel kell keresnie a társaság saját online ügyfélszolgálati felületét, amennyiben látni akarja számláját, illetve be akarja fizetni azt. Viszont ezt a felület csak Internet Explorer és Mozilla Firefox böngészővel érhető el, az oldal nem tud mit kezdeni a Google Chrome böngészővel, ami már itthon is a legnépszerűbb böngésző, a netezők 43,35 százaléka használja. A Díjnetről a villanyszámlák még mobilos és tabletes applikációval elérhetőek voltak.

elmű felület

Ez bizonyos szempontból egyértelmű visszalépést jelent: az elmúlt években minden afelé mutatott, hogy egyetlen internetes oldalon fizethetjük be számláinkat, legyen az közüzemi szolgáltatás vagy éppen biztosítási díj. A változás több tízezer ügyfelet érint. Kovács Zoltán, a Díjnetet üzemeltető Díjbeszedő Holding Zrt. vezérigazgatója a pénzcentrum.hu-nak elmondta: félő, hogy a szolgáltatásukat eddig igénybe vevő villanyszámlás ügyfelek egy része ismét a sárga csekk mellett dönt, ami drágább megoldás, mint a Díjnet használata. Az elektronikus számlabemutatás nagyjából 30-40 százalékkal olcsóbb az áramszolgáltató számára, mint a sárga csekkes fizetés, amelynek költségét neki kell állnia.

A tavalyi év végén átalakult a Telekom csoport által biztosított online számlafizetési rendszer, a Távszámla. A felhasználók erről külön e-mailes tájékoztatást nem kaptak, ezért előfordulhatott, hogy befizetettnek hitt számláikat valójában nem egyenlítették ki. Ezen felül komolyabb kellemetlenséget okozhat és utánajárást igényelhet, hogy minden becsatornázott szolgáltatóval, közműcéggel felvegyék a kapcsolatot, hogy valamilyen alternatív fizetési módban állapodjanak meg.

Boross Norbert, az Elmű kommunikációs igazgatója az index.hu-nak azzal indokolta a döntést, hogy a saját kibővített rendszerükkel igazából nőni fog az ügyfelek kényelme, mert egy helyen lesz elérhető ügyfélszolgálat, a számlázás-fizetés, a szerződéskötés, a tarifa- és díjmegtekintési funkció és az ?okos mérés? is, így nem kell kilépniük az online ügyfélszolgálati rendszerből, hanem ugyanitt fizethetik a számlájukat is.

ELMŰ ügyfélszolgálat iroda Vecsésen

Néhány hónappal ezelőtt új irodát nyitott Vecsésen az ElműA személyes ügyintézéshez az időpont az Elmlű online ügyfél-szolgálatán keresztül, vagy telefonon igényelhető A vecsési iroda nyitva tartása: kedd: 14.00-18.00, csütörtök: 08.00-12.00 között várják az ügyfeleket a Vágóhíd utca 9-ben.