Az online marketingé a jövő

A reklámvilág az utóbbi néhány év során szó szerint elképesztő változáson ment keresztül. A Nielsen piackutató felmérése szerint már a magyar cégek 80-85 százaléka él valamilyen formában az internetes hirdetés lehetőségével és a trend egyre jobban nő.online_offline

A reklámvilág az utóbbi néhány év során szó szerint elképesztő változáson ment keresztül. A cégek életében beköszöntött az online korszak, és háttérbe szorultak a klasszikus, interneten kívüli hirdetési formák.

Felmérések szerint ez ma még nem jelenti azt, hogy a cégek lényegesen kevesebbet költenének hagyományos reklámokra, a kis- és középvállalkozások körében ugyanis még mindig fontosak a klasszikus újsághirdetések, a plakátok, a szórólapok, valamint a televíziós reklámok, de egyre nagyobb teret hódít magának az online marketing ? adta hírül a reklamtargyellato.hu.

A magyar cégek nagy része már hirdet az interneten

A Nielsen piackutató felmérése szerint a magyar cégek 80-85 százaléka él valamilyen formában az internetes hirdetés lehetőségével, amihez a leggyakrabban ? az esetek 75 százalékában ? a közösségi portálokat használják fel, ahol a vállalatok rendelkezésére áll minden tényező, ami fontos a sikeres kampányokhoz.

A Facebook vezet

Főleg a kis cégek esetében 2013-ban a Facebook volt a legsikeresebb és legnépszerűbb közösségi hirdetési csatorna: a közösségi portálon már közel 5 millió felhasználóhoz, vagyis a hazai lakosságnak több mint a feléhez juthatnak el a vállalkozások, méghozzá minimális költéssel, amit rendszerint a hagyományos hirdetési formák mellé kalkulálnak be a vállalkozások.

A Nielsen reprezentatív felméréséből kiderült az is, hogy a magyar cégek többsége fontosnak, 25 százalékuk pedig kiemelkedően fontosnak tartja, hogy hirdessék magukat a Facebookon: a közösségi oldallal nem csak személyesebb formában tudnak eljutni az emberekhez, hanem direktben csak a saját célközönségüket célozhatják meg, ami kedvez a költséghatékonyságnak. A megkérdezett vállalkozók azért döntöttek inkább mellette, mert szinte menet közben érhetik el a potenciális vásárlókat: a Facebook ma már nem csak otthon, hanem táblagépeken és okostelefonokon is elérhető, a hozzá tartozó hirdetésekkel együtt.

A TV reklámok még tartják magukat

A Nielsen felmérése szerint 2013-ban még mindig elképesztő népszerűségnek örvendtek a televíziós reklámok, az online csatornákon kívül a reklámajándékok, az újsághirdetések és a szórólapok után ezeket látják a legszívesebben az emberek: az átlag magyar lakosság közel 14 százaléka hasznosnak tartja, bár időzítésüket nem mindig találják szerencsésnek. Nem véletlen tehát, hogy a tavalyi év egyik legnépszerűbb reklámja is egy televíziós reklám volt.

Az emberek nagy része ? mintegy 75-80 százaléka ? még mindig azokat a rövid és tömör reklámokat szereti, amelyek megszólítják, barátságosak és többszöri megtekintés után is humorosak. A visszajelzések alapján a humoros reklámfilmekkel reklámozott termékekből átlagosan 20-25 százalékkal több fogy, mint azokból a konkurens árukból, amelyeket átlagos, vagy kevésbé humoros televíziós reklámmal vezettek fel.

Online-vásárlás

Online marketing

Hiába válik egyre népszerűbbé az online marketing, a felmérésben résztvevők 20-25 százaléka szerint zavaróak a reklámok. A szakértők szerint ez furcsa helyzet, hiszen a spameket és a kártevőket is tartalmazó animált hirdetéseket is ide sorolják az emberek, holott a tisztességes internetes reklámkampányokat fontos megkülönböztetni az efféle marketingtől.

Az elemzők szerint a fenti dacára is egyre népszerűbbé válnak az online hirdetési formák, hiszen sokkal mérhetőbb a hatékonyságuk, mint például egy televíziós reklámnak, vagy egy újsághirdetésnek.

Szintén az internetes marketing mellett szól az is, hogy a cégek ezt a megoldást találták eddig a legjobbnak nem csak márkaépítés, hanem az indirekt eladások tekintetében is: nagyobb értékesítést produkálnak az online reklámhirdetések ? főként a nagyobb kampányok és a Facebook hirdetések ?, mint az újságban vagy a szórólapokon megjelenő promóciók.

Vecsés Hírek hírportál 2012 év elején indult és alig néhány hónap alatt vált a város és a térség legolvasottabb hírportáljává.

  • A weboldalunkon történő célzott hirdetés a legmegfelelőbb réteghez jut el, vásárlásra ösztönöz, és hosszú távon a márkanevet és az ismertséget erősíti.
  • Havonta több mint 30-60.000 egyedi látogató, 120-150.000 oldalt olvas el honlapunkon, a hirdetése is ennyiszer jelenik meg. Ezek a számok dinamikusan növekednek.
  • Weboldalunk nagy hangsúlyt fektet a közösségi médiában rejlő lehetőségekre. Hírportálunk rendelkezik Facebook, Twitter és Google Plus oldallal is, ahol tartjuk a kapcsolatot olvasóinkkal és folyamatosan megosztjuk legújabb híreinket. Az online média ezen ága rendkívül interaktív, hisz bejegyzéseinkre percek alatt több hozzászólás, vélemény érkezik.

Letölthető Médiaajánlatunkért kattintson ide.