Új tehetségkutató verseny indul: Ki Mit Tube

Nem filmesek, hanem előadók jelentkezését várják hétfőtől a YouTube videómegosztó portálon szervezett első tehetségkutatóra, a Ki Mit Tube elnevezésű versenyre, amely szeptember 21-én élőben közvetített fináléval ér véget. Egymilliót, autót, utazást és hírnevet nyerhetnek az ország első  internetes tehetségkutatójának résztvevői.

logo

A Ki Mit Tube Magyarország legmodernebb és legszabadabb tehetségkutatója, amely megadja a lehetőséget, hogy bárki kibontakozzon a világ legnagyobb színpadán, a YouTube-on. Itt nincs előszűrés, válogatás, ezen a versenyen bárki bármivel elindulhat, ám az alkotónak szerepelnie kell a videón, a produkciónak pedig meg kell felelnie a YouTube közösségi irányelveinek.

A jelentkezőknek nem kell mást tenniük, mint feltölteniük egy maximum ötperces videót, amelyben maguk is szerepelnek, valamint egy bemutatkozó kisfilmet a verseny kimitube.hu oldalára – mondta el Hajós András zenész, műsorvezető a hétfői budapesti sajtótájékoztatón, hozzátéve: a megmérettetésre bárki jelentkezhet műfaji kötöttségek nélkül. 
Csütörtöktől a tizenegy tagú – újságírókból, zenészekből, énekesekből és színészekből álló – zsűri folyamatosan figyeli és kommentálja a pályaműveket. A közönségtől a legtöbb szavazatot begyűjtő, első 15 produkció közül a zsűri választ ki ötöt, amelyeknek alkotói további feladatot kapnak. Ezeket a szeptember 21-i élőben közvetített fináléban a Ki Mit Tube oldalán láthatja a közönség, amely ezután szavazhat az általa legjobbnak ítélt produkcióra. A győztes többek közt egy gépjárművet és egymillió forintot nyerhet, valamint ellátogathat a Google londoni központjába.
“Fontos, hogy nem filmeseket keresünk, hanem előadókat, ezért is kell látszódniuk a produkcióban. De ezen túl bármilyen képi elem és poén megengedett” – hangsúlyozta Hajós András.
Mint elmondta, a Google Magyarország szakmai támogatásával megvalósuló tehetségkutató nem a hagyományos közegben keresi a tehetségeket, hanem online eszközökkel a közösségi médiában.
Bíró Pál, a Youtube magyarországi menedzsere arról beszélt, hogy az internetes videómegosztó portálnak ma már egymilliárd egyedi látogatója van, percenként pedig száz órányi videóanyagot töltenek fel rá.