Elkezdődhet a metrószerelvények felújítása

Elindulhat a hármas metró szerelvényeinek felújítása, az infrastruktúra felújításának finanszírozásáról még egyeztet a főváros a kormánnyal – mondta Tarlós István főpolgármester hétfői sajtótájékoztatóján.

    B

Tájékoztatása szerint mintegy 220 metrószerelvényt kell felújítani, de például 40-50 EV3 jelzésű szerelvényt nem érdemes. Hozzátette: cserélni kell a jelfogó berendezéseket is. Közölte, új szerelvényeket csak európai uniós támogatással tudnának vásárolni de a kormány csak a szerelvények felújítását támogatta.  A felújítás a szerelvények élettartamát 20-25 évvel hosszabbítja meg, a költsége 60-65 milliárd forintra tehető, szemben az újak beszerzésével, amely 90 milliárd lett volna. A szerelvények felújításával 2015 végére, 2016 elejére végezhetnek – hangoztatta Tarlós István.
Elmondása szerint a munka kettéválik, a szerelvények mellett a teljes infrastruktúra is felújításra szorul. A négy elem, vagyis az alagút, a pálya, a biztosító berendezések és az állomások felújítása várhatóan 2019-ig történik meg, a főpolgármester e kérdésben még egyeztet Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszterrel arról, hogyan lehet uniós támogatást bevonni a több mint 100 milliárd forintos beruházásba.

Tarlós István ismertette: a síncseréket másfél éve elkezdték, ezek költsége néhány milliárd forint és jövőre be is tudják fejezni. Jelezte azt is, hogy az állam 180 milliárd forint adósságot vett át a fővárostól, így a hármas metró komplex felújítása miatt “nem ördögtől való”, hogy kormánygaranciával hitelt vegyen fel az önkormányzat, amely újra hitelképes.
Kijelentette: ma bátran fel lehet ülni a hármas metróra, csak forgalombiztos szerelvények közlekedhetnek.  Megjegyezte azt is, hogy felújítást nem kampánykérdésnek, hanem műszaki-gazdasági kérdésnek tartja.