Változik a vasúti menetrend

Rövidebb menetidő, új, közvetlen összeköttetések és sűrűbb vonatközlekedés jellemzi a 2014. december 14-étől, most vasárnaptól életbe lépő vasúti menetrendet.  A jövő évben még több, korszerű, kényelmes elővárosi motorvonat áll forgalomba.

 vonat flirt

Megkönnyíti a vonalhálózat átláthatóságát, az utasok tájékozódását a budapesti agglomerációs vonalak viszonylatszámozásának kiterjesztése. Az új vasúti menetrendben a legfeljebb négy karakterből álló betű- és számsorok még több járatnál mutatják, hogy az adott vonat merre és milyen megállási renddel közlekedik. A betűk a vonatnemre utalnak, azaz például S jelzi a személyvonatot, G a gyorsított személyvonatot, míg a zónázók a Z megjelölést kapták. A számok pedig a városi közlekedésben megszokott viszonylatokhoz hasonlóan az útvonalat azonosítják. A jelölés a több vasútvonalat is érintő budapesti átlós járatok miatt esetenként eltér a korábbi vasútvonal számoktól.

2015 végéig mind a negyvenkét új beszerzésű FLIRT-motorvonat forgalomba áll a fővárosi agglomerációs vonalakon, valóban kényelmes utazást garantálva. Megszépül több vasútállomás, és folytatódnak a vonalátépítések is.

Új viszonylat a budai agglomeráció és Dél-Pest között

Tovább bővül a menetrendi kínálat Budapest elővárosában. A tavaly bevezetett és gyorsan népszerűvé vált, Kőbánya-Kispest?Kelenföld?Székesfehérvár között közlekedő G43-as gyorsított személyvonat mellett S36-os jelzéssel Kőbánya-Kispest és Tárnok között is átlós viszonylatot alakítottak ki. Kőbánya-Kispest és Kelenföld között az eddigi egy órás követési idő helyett így már félóránként kínál közvetlen és gyors eljutási lehetőséget a vasúttársaság korszerű motorvonatain. Kőbánya-Kispestről vonattal és autóbusszal a ferihegyi repülőtér is elérhető.

Új, gyorsabb eljutást biztosító diákvonatok a keleti országrész és Budapest között

Elsősorban a fővárosban tanulók számára nyújt gyorsabb, kényelmesebb utazást a Budapest és Sátoraljaújhely között a tanulmányi időszakban pénteken, visszaútban pedig  vasárnap, huszonnégy, illetve harmincöt perccel rövidebb menetidővel közlekedő Hosszú lépés nevű vonat, amely Mezőkövesd és a főváros között nem áll meg.

Jelentősen csökken a menetidő Bajára és Szekszárdra

A pálya korszerűsítése és a menetrend változása révén Budapest és Baja között általánosságban fél órával csökken a menetidő. A légkondicionált, alacsonypadlós Desiro motorvonatokból álló expressz vonatok két és fél óra alatt teszik meg a Kelenföld és Baja közti távolságot.

Több InterCity vonat Szeged és Budapest között

December 14-től már naponta tizenhat InterCity vonatpár közlekedik a két nagyváros között, országos szinten az egyik legsűrűbb vonatközlekedést nyújtva.

Ütemes menetrend, modern motorvonatok, több és gyorsabb összeköttetés a főváros és Pécs között

A Budapest?Pécs vasútvonalon ? az első Dombóvárról induló és az utolsó Dombóvárra érkező vonat kivételével, amelyek az elővárosban csak Érd-felsőn és Kelenföldön állnak meg ? változatlanul ütemes rendben, de Budapest?Pusztaszabolcs?Dombóvár, valamint Dombóvár?Pécs viszonylatban közlekednek a személyvonatok. Budapest és Dombóvár között kényelmes, modern, légkondicionált vonatok viszik az utasokat.

Egyszerűbbé válik a fővárosban tanuló pécsi diákok közlekedése, hiszen iskolai időben péntekenként Budapestről Pécsre, vasárnaponként pedig Pécsről Budapestre biztosít gyors eljutási lehetőséget a Zsolnay InterCity. A vonat Budapest és Dombóvár között a Rippl-Rónai IC vonattal együtt közlekedik.

Új közvetlen bécsi kapcsolatok Kelet-Magyarországról is

 Átszállás nélkül kínálnak közvetlen eljutási lehetőséget a vasúttársaság új járatai a keleti országrész és az osztrák főváros között.  A “Hortobágy” EuroCity Debrecenből, az Avala EC pedig Belgrádból indulva, Kőbánya-Kispesten és Kelenföld állomáson át teremt új eljutási lehetőséget Bécsbe. Mindkét járat az utazók számára optimális időpontban közlekedik, egyúttal átszállásmentes kapcsolatot nyújt Bécsből Ceglédre, Szolnokra, Hajdúszoboszlóra, Kecskemétre, Kiskunfélegyházára és  Kiskunhalasra is, illetve közvetlen eljutást kínál Győrből és Tatabányáról a ferihegyi repülőtérhez. Az új vonatokkal napi 12 vonatpárra bővül a Budapest és Bécs közötti közvetlen eljutási lehetőségek száma. A új vonatokra is válthatók kedvezményes menetjegyek Bécsbe – Debrecenből, Szolnokról és Kecskemétről is!

 

Egyre bővülő nemzetközi kínálat

Újabb közvetlen nemzetközi vonat indul Budapest és Hamburg között Pozsony, Prága, Drezda és Berlin érintésével. A Budapest és Zürich között közlekedő Wiener Walzer EuroNight menetideje jelentősen rövidül, emellett mindkét városban kedvezőbb érkezési- és indulási időket kínál.

Újra közlekedik közvetlen vonat Szófiába (Serdica) és Ljubljana-ba (Citadella EC) is. A magyar és a szerb főváros között biztosít új kapcsolatot az Ivo Andric nemzetközi gyorsvonatpár, amely a nyári szezonban hetente egyszer közvetlen eljutási lehetőséget nyújt Thesszalonikibe is.

A nyári szezonban már heti háromszor indul közvetlen vonat Split-be, és újdonságként Rijeka-ba is, emellett kettőre nő a közvetlen várnai eljutások száma is.

Kijev és Budapest között a Latorca IC közlekedik a korábbi Tisza expressz pótlásaként, Moszkvába pedig heti egyszer, Pozsonyon és Minszken át indul az orosz vasút legmodernebb hálókocsija, amellyel már csak egy éjszakára lesz szükség az orosz fővárosba történő eljutáshoz.

 

A 2014. december 14-től érvényes menetrendről részletes tájékoztatás található a www.mav-start.hu honlapon, információ kérhető a MÁVDIREKT 06 (40) 49 49 49-es telefonszámán is.