Nem áll le az agglomerációs tömegközlekedés

Nem áll le egyik BKV járata sem január elsején a budapesti városhatáron, ugyanis a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a Budapesti Közlekedési Központ két évvel ezelőtti megállapodása alapján az agglomerációs buszközlekedést az állam finanszírozza, szolgáltatója pedig a Volánbusz – derült ki a kérdést szabályozó, hatályos szerződésből.

 

gyál55b

Legkorábban 2016 júniusától jöhet az elővárosi tömegközlekedés működtetésében változás, ami azonban az utasokat egyáltalán nem érinti a Volánbusz járatain, de a várható állami átvétel után a HÉV-vonalakon sem – írja a Magyar Nemzet hétfői száma. A lap úgy tudja, ezt is tartalmazza Orbán Viktor miniszterelnök és Tarlós István (Fidesz–KDNP) főpolgármester egy héttel ezelőtti megállapodása arról, hogy a Budapest-környéki tömegközlekedés finanszírozását.



 

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium és a BKK között született 2013-as megállapodás szerint 2014 őszétől a Volánbusz működteti az agglomerációs buszvonalakat, és bár az agglomerációs közlekedés biztosítása nem kötelessége a fővárosnak, azt 2022-ig a BKK-n keresztül kell megszerveznie. A dokumentum szerint az agglomerációs tömegközlekedés finanszírozását az állam állja.

A fővárosnak 20 milliárd forintos hiánya van a BKV fenntartása miatt. Egy decemberi törvénymódosítás értelmében a fővárosi önkormányzat a közösségi közlekedéshez szükséges saját forrásait 2016-tól iparűzésiadó-bevételeiből köteles finanszírozni.