Döntöttek: áprilistól az állam felel az agglomerációs közlekedésért

A Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén kimondta, hogy a főváros nem tudja a továbbiakban biztosítani az agglomerációs tömegközlekedést, a szolgáltatást legkésőbb március 31-éig tartja fenn.



gyál55b

A Tarlós István főpolgármester, Bagdy Gábor főpolgármester-helyettes és Kocsis Máté önkormányzati és rendészeti tanácsnok által jegyzett előterjesztés elfogadásával a testület határozatban kimondta: “a Fővárosi Önkormányzat az elővárosi (agglomerációs) személyszállítási szolgáltatások ellátását nem tudja az államtól átvett feladatként a továbbiakban biztosítani, mivel az állam a vonatkozó megállapodással ellentétben 2015-ben és 2016-ban nem biztosított forrást” az elővárosi közösségi közlekedés finanszírozására, továbbá a kormány nyilatkozott a szolgáltatás visszavételéről.
A szolgáltatást a főváros fenntartja legkésőbb március 31-ig. Ha az átadás-átvétel gyakorlati lépései addig nem fejeződek be, akkor az állam és a fővárosi önkormányzat között kötendő ideiglenes megállapodás keretében – csakis a költségek megtérítése mellett – a szolgáltatást a főváros ideiglenesen, a folyamat befejezéséig biztosítja.
A képviselők 19 igennel, 11 nem szavazat ellenében fogadták el a javaslatot.



A fővárosi közlekedési rendszerbe integrált agglomerációs autóbuszos és HÉV-es személyszállítási szolgáltatások a fővárosi lakosokon kívül 26 agglomerációs település 350 ezer lakosa számára is közlekedési lehetőséget biztosítanak.
Tarlós István a napirend vitájában közölte, hogy az ügyben folynak az egyeztetések, Orbán Viktor miniszterelnök és Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter pozitívan áll a kérdéshez.
Decemberen valóban elvi megállapodás született az ügyben, azonban a részletei nem lettek kibontva, az egyeztetések ezért folytatódnak – mondta.
Megjegyezte, Budapest, ahhoz képest, hogy nettó befizetője a költségvetésnek, nem kap annyit vissza, mint amennyi megilletné.
A főpolgármester hangsúlyozta: olyan megállapodást írnak csak alá, amelyet a Fővárosi Közgyűlés jóváhagy.
Tarlós István szólt arról is, soha nem javasolta, hogy vonják meg a nyugdíjasoktól a fővárosi utazási kedvezményeket.
“Én nem akarok az öregektől elvenni semmit, azt akarom, hogy valaki kifizesse ezeket” – közölte.
Korábbi bejelentésével kapcsolatban, miszerint nem tartja elképzelhetetlennek, hogy indul a 2019-es főpolgármester-választáson, Tarlós István azt mondta: ostobaság ilyenről beszéli ennyi idővel a választás előtt, a bejelentéssel a legfőbb célja az volt, hogy “az a frusztrált ember, akire gondol”, megszólaljon, és meg is szólalt.
Kovács Péter (Fidesz), XVI. kerületi polgármester a vitában hangsúlyozta: nem szűnik meg az agglomerációs közlekedés, csak azt nem a főváros fogja finanszírozni.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium hétfőn arról tájékoztatta az MTI-t, hogy Seszták Miklós Tarlós Istvánnal folytatott szombati egyeztetésén hangsúlyozta: a kormány kész viselni az agglomerációs közlekedés költségeit 2016. január elsejétől. Amíg a feladatot az állam helyett más végzi, addig a jegybevétellel nem fedezett költségeket az állam állja.