Logisztikai központ épül Vecsés és Ecser között

A Karzol-Trans Kft. Ecser és Vecsés határában régiós szállítmányozási központot épít. A mintegy 1,6 milliárd forintos beruházás révén jelentősen nő a térség raktárkapacitása, az országos kamionosképzés pedig új oktatási egységgel egészül ki. Az eseményen az új központ alapkőletétele mellett 100 nyergesvontató szállítási szerződését is aláírták.



Földrajzi elhelyezkedésünk, Európa nyugati és keleti részét összekötő gazdasági és kulturális szerepünk, infrastrukturális adottságaink teremtik meg annak a lehetőségét, hogy a régió logisztikai szolgáltató-központjává váljon Magyarország – hangsúlyozta Varga Mihály a Karzol-Trans Kft. új telephelyének ünnepélyes alapkőletételén. Az Ecser és Vecsés határában épülő komplexum többek között a hazai kamionosképzés egyik bázisa is lesz.

Fotó: Eisenmann József/NGM

Fotó: Eisenmann József/NGM

A logisztikai ágazat jelentőségét jelzi, hogy nagyvállalatok csakúgy, mint kis- és középvállalkozások nagyszámban valósítanak meg logisztikai fejlesztéseket – jelentette ki Varga Mihály az új, Pest megyei logisztikai központ fejlesztésének elindításának bejelentésekor.
karzol logisztika
A szektor hozzájárulása a magyar bruttó hazai termékhez 6,3 százalék. Ugyanakkor a fejlett ipari országokban ez az arány eléri a 10-12 százalékot, amiből jól látszik, hogy komoly fejlődési lehetőségek rejlenek még ebben az ágazatban – szögezte le a szakminiszter megjegyezve: hazánk tavalyi jó gazdasági teljesítményéhez a logisztikai szektor is hozzájárult. Az áruszállítási teljesítmény 2012 óta folyamatosan emelkedik. A magyar vállalkozások nemzetközi fuvarozási teljesítménye pedig az elmúlt 10 évben több mint két és félszeresére növekedett. Magyarországon 11 700 közúti fuvarozási vállalkozás működik, amelyek 62 720 járművet, főként teherautót és nyergesvontatót üzemeltetnek. A közúti közlekedési szolgáltatási szektor foglalkoztatja a magyarországi munkavállalók 3,5 százalékát és hozzávetőleg 500 milliárd forintos éves adóbefizetéseivel az államháztartás bevételének 5 százalékát biztosítja.

Az ágazat által nyújtott szolgáltatások színvonala, elérhetősége döntő jelentőségű a gazdaság dinamizálása és a foglalkoztatási lehetőségek bővülése szempontjából is – fogalmazott Varga Mihály. Mint mondta: a kormány javítani kívánja a magyar fuvarozók nemzetközi versenyképességét, a szakképzettség megszerzésének támogatásával csökkenteni szeretné a területen meglévő munkaerőhiányt, tovább mérsékeli a logisztikai ágazat adminisztratív terheit, és hangsúlyt helyez az infrastrukturális fejlesztésekre. Ez utóbbit szolgálja például az Európai Beruházási Bankkal a héten megkötött hitelszerződés, amelynek közúthálózatunk modernizációját szolgálja.

Joós Zoltán, a nemzetközi fuvarozási vállalat ügyvezetője, egyben egyik tulajdonosa kiemelte, hogy az új telephely és logisztikai központ minden szempontból megfelel a 21. századi igényeknek. A fejlesztéssel a cég a várakozások szerint két év alatt megduplázza a 2015-ben elért 3 milliárd forintos árbevételét, és 110 új munkahellyel bővülve 250 fölé emeli a foglalkoztatottainak számát. A vezető fontosnak nevezte, hogy a telephely közel fekszik a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérhez, az M0-ás autóúthoz, illetve korábbi, monori telephelyükhöz is, melyen továbbra is végzik a járműpark szervizelését.
A szállítmányozás mellett raktározási profillal bővülő cég több ütemben megvalósuló fejlesztését bemutatva az ügyvezető elmondta, hogy 5 ezer négyzetméteres raktárbázis jön létre, korszerű töltőállomás épül, kulturált pihenőhely várja majd a munkatársakat, és őrzött parkolót is kialakítanak. Hozzátette, hogy egy 400 négyzetméteres oktatási központ is létesül.
Joós Zoltán elmondta azt is, hogy az 1,6 milliárd forintos beruházáshoz közel 700 millió forint hitelt vettek igénybe a növekedési hitelprogram keretében.
Az eseményen írták alá ünnepélyesen azt a szerződést is, amelynek értelmében 2,2 milliárd forint értékben szállít 100 nyergesvontatót a cégnek a Renault Trucks Magyarország.