Egyszerre kezdik felújítani a 3-as metrót északon és délen

A 3-as metróvonal rekonstrukciós munkálatai közel egy időben, novemberben kezdődhetnek meg az északi, a Lehel tér és az Újpest-Központ állomás közötti, valamint a déli, a Kőbánya-Kispest és Nagyvárad tér közötti szakaszokon – derült ki a Fővárosi Közgyűlés jövő szerdai ülésére benyújtott előterjesztésből.




A Bagdy Gábor és Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettesek által jegyezett dokumentum szerint a kivitelezést három fő építési ütemre lehet osztani. A három szakasz kivitelezésére vonatkozó közbeszerzési eljárások lefolytatása egy időben történik, így a középső szakaszon is megkezdhetők lesznek a felújítási munkák.
Ezt segíti elő az, hogy a déli és északi szakaszok építésének ideje alatt, a középső szakaszon, a metró csökkentett üzemidőben, hajnali fél öt és este nyolc óra között közlekedne, így a megnövelt éjszakai üzemszünetben és a hétvégi vágányzárak idején a középső szakasz felújítási munkái is végezhetők.
A déli és északi szakasz átépítését, forgalomba helyezését követően a középső szakaszt tervezik majd lezárni – olvasható.
Mint írták, a munkálatok idején az utasokat pótlóbuszokkal szállítják. A kivitelezés optimális esetben novemberében kezdhető meg, a metróvonal forgalomba helyezésének határideje 2019. június vége, a korszerűsítési munkák kivitelezésének teljes befejezése 2019. szeptember 30.
A projekt várhatóan 137,5 milliárd forintból valósul meg.

m3 metró
A dokumentum szerint a vonalszakasz fejlesztési munkái során alapkövetelmény a meglévő állapot javítása, üzembiztos állapot kiépítése 80 kilométer/órás tervezési sebesség biztosítása mellett.
A biztosítóberendezés és az Automata Vonatvezető Rendszer(AVR) funkcionálisan továbbra is kielégíti a forgalmi, technológiai igényeket, ezért alapvetően a mechanikus elemek – autóstopok, váltóhajtóművek – szükség szerinti cseréjére, valamint a sínáramkörök, jelzők felújítására van szükség, ami biztosítja a további 20-25 évre történő megfelelő üzembiztonságú működést – olvasható.
A projekt keretében az állomásokat és a felszíni épületeket is felújítják. Felvonókat telepítenek az Újpest-Központ, a Gyöngyösi utca, a Forgách utca, a Lehel tér, a Nyugati pályaudvar, a Deák Ferenc tér, a Corvin negyed, a Nagyvárad tér, a Népliget és a Határ út állomásokon. Funkcionálisan új mozgólépcső építenek ki az Újpest-Városkapu, a Gyöngyösi utca, a Dózsa György út, a Lehel tér, a Nagyvárad tér valamint az Ecseri út állomásokon.
A felújítás során a meglévő “kis emelőmagasságú”, valamint az Arany János utcai és Nyugati pályaudvari állomásoknál a “nagy emelőmagasságú” mozgólépcsőket kicserélik, továbbá a meglévő “nagy emelőmagasságú” mozgólépcsőket teljes felújítják.
A projekt során “zajszegény sínleerősítéseket”, hangelnyelő burkolatokat, valamint hangcsillapító egységeket alkalmaznak majd.
A tervezett felújítások érintik továbbá az áramellátás korszerűsítését, a vasúti, távközlési, hírközlési berendezések felújítását és cseréjét, a járműtelep fejlesztését is.
A 3-as metróvonal hossza 17,3 kilométer 20 állomással. A vonalon 120 méter hosszú szerelvények futnak. A vonalon naponta mintegy félmillió ember utazik.
A projekttel kapcsolatos döntéseket tartalmazó előterjesztés elfogadásával a testület támogathatja a projektről szóló, a BKV Zrt. és a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közötti támogatási szerződés megkötését.
A Fővárosi Közgyűlés a jövő szerdai ülésén tárgyalhat még a rekonstrukció miatt szükséges járműpótlásról is. Az erre vonatkozó előterjesztést – mint írták – “későbbi időpontban” bocsátják rendelkezésre.