Döntött a kormány: új vasútat építenek a repülőtérre

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér és a Nyugati pályaudvar vasúti összekötéséről döntött a kormány – jelentette be Lázár János csütörtöki budapesti sajtótájékoztatóján. Kőbánya-Kispesttől Ferihegyen át egészen Monorig új vasút épül, amely elkerüli Vecsést és Üllőt.



A Miniszterelnökséget vezető miniszter közlése szerint erre több megoldás is létezik, a kormány egy 29 kilométeres új vasúti pálya kiépítését részesíti előnyben, amely a Budapest – Cegléd – Szolnok vasúti vonal új nyomvonala is lesz.
A beruházás nagyságrendileg 100 milliárd forintba kerül – ismertette a tárcavezető, aki azt is elmondta, hogy a vonatok 20 percenként járnának a vonalon és 18-20 perc lenne a belváros és a reptér közötti menetidő.

Forrás: Nemzeti Fejlesztési Minisztérium

Forrás: Nemzeti Fejlesztési Minisztérium

A kormány ezzel azt a megoldást választotta, hogy egy új vasutat építenek a régi ceglédi vonallal párhuzamosan Kőbánya-Kispest állomástól egészen Monorig, ahogy arról nemrég a honlapunk is beszámolt.
A vonal az adottságok miatt jelentős részben föld alatt haladna, a kettes terminálnál is a föld alatt lenne az állomása.
A vonalat nagysebességűnek szánják, így az itt közlekedő IC-k menetideje is csökkenhet mondjuk Debrecen vagy Szeged felé. Előnye,  hogy nemcsak Budapestről, de Debrecenből, Nyíregyházáról, Szegedről, Kecskemétről, Miskolcról, a jelenlegi járatok megvariálásával pedig Békéscsabáról vagy akár a Dunántúlról is átszállás nélkül lehet majd eljutni a reptérre.

Viszont a régi vasútvonalnak is meg kell maradnia, mert két várost, Vecsést és Üllőt a jövőben csak ezen a vonalon lehet majd elérni.  A két várost átszelő vasút átmenő forgalma ezáltal jelentős mértékben csökkenhet majd, ami kedvezőbb lesz a zajterhelés szempontjából. Vélhetően a tehervonatoknak is ezt a pályát fogják majd fenntartani, és az elővárosi járatokat is biztosan érinteni fogja majd a változás.