Ilyen lesz a Köki állomás a felújítás után

Térségünket is érintő jelentős vasúti fejlesztést készít elő a MÁV, amely a kőbányai önkormányzatnak mutatta meg terveit a Kőbánya–Kispest vasútállomás újjáépítésével kapcsolatban.



Az agglomerációból és a külső kerületekből egyaránt jelentős utasforgalmat bonyolító  Kőbánya–Kispest vasútállomás a ’90-es években hanyatlásnak indult. Mára az összkép siralmas: a lépcsők  piszkosak, töredezettek, balesetveszélyesek, a mozgólépcső legtöbbször nem üzemel, a plexi  válaszfalakat összefirkálták.
A  Köki egy ún. intermodiális csomópont, ahol helyi és távolsági buszok, metró és vonat találkoznak. A vasúti létesítmény tervezett felújítása része  a MÁV 2013-ban indított  állomásfejlesztési programjának, amelyre egy 2015-ös kormányhatározat értelmében forrás is rendelkezésre áll.
Csakhogy a terület tisztázatlan tulajdonviszonyai megnehezítik a projekt megindítását, ugyanis amikor 1983-ban felépítették a Kökit, elmulasztották az ingatlanviszonyok rendezését. Telektulajdonos a MÁV-on kívül például a X. és a XIX. kerület, de a Pilisi Parkerdőgazdaság is.

A Kőbányai Önkormányzat havilapjában, a Kőbányai Hírekben napvilágot látott néhány látványterv a kőbánya-kispesti vasútállomás régóta terezett átépítéséről.



A tervezők számára a 2,2 milliárd forintos beruházási keret nem szabott meg tágmozgásteret – hangzott el azon az előadáson, amelyen a MÁV illetékesei mutatták be a terveket a Kőbányai Önkormányzatnak. A kitűzött cél az, hogy a három lépcsőben megújuló állomás fogadni tudja az új, emeletes Stadler vonatokat, az akadálymentes felszállás érdekében pedig emeljék a korszerű vonatok padlószintjére a peronokat.

Emeletes Stadler-Kiss vonatok látványterve a Nyugati Pályaudvaron

Az egész állomásnak akadálymentesnek kell lennie, ezért nem csak a meglévő, zárt gyaloghidat látják el liftekkel, de azt a másik hidat is, amely ezzel párhuzamosan, mintegy 80 méter távolságban, a peronok elején épül meg. A tervezőknek problémát okoz az a feladat, hogy a hidakról a kőbányai oldalon a Vaspálya utca irányába is el lehessen hagyni az állomást. A hidak „letalpalására” csak akkor lenne hely, ha a Vaspálya utca néhány méterrel arrébb tolódna, ez azonban a kerületi rendezési terv módosítását  és néhány, amúgy is bontásra váró épület eltüntetését feltételezi.
2019-ben mindenképpen befejeződik a felújítás. A kiviteli tervek augusztus végére készülnek el, de a MÁV illetékesei szerint egy anyaghasználatában igényes, modern, akadálymentes létesítményt alkotnak, sok rozsdamentes szerkezettel és üveggel, korszerű utastájékoztatással, a végig fedett peronokon padokkal.
Kőbánya-alsó felújítása néhány éven belül szintén elkezdődhet, de erről a MÁV még nem mondott részleteket – írta a lap.


Warning: file_get_contents(https://graph.facebook.com/comments/?ids=http://www.vecseshirek.hu/2017/07/11/ilyen-lesz-a-koki-a-felujitas-utan/): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 403 Forbidden in /var/userdata/web/vecseshirek.hu/website/www/wp-content/plugins/facebook-like-and-comment/comments.php on line 17 Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /var/userdata/web/vecseshirek.hu/website/www/wp-content/plugins/facebook-like-and-comment/comments.php on line 19