Októbertől akár lesből is traffipaxoznak a rendőrök az utakon

A rendőrség októbertől nem közli előre a police.hu oldalon, hogy hová állnak ki sebességet mérni. Ráadásul, mivel jogszabály nem tiltja, akár elbújva, lesből is mérni fogják az autósokat.



 Az átlagsebesség-mérés rendszerének bevezetésén dolgozik a rendőrség; az Országos Rendőr-főkapitányság az MTI-nek ezt azzal indokolta, folyamatosan keresik a lehetőségét, hogy csökkentsék a balesetek számát.
 Halmosi Zsolt, a rendészeti országos rendőrfőkapitány-helyettes az InfoRádiónak adott nyilatkozatában azt mondta: az átlagsebesség-mérés jó módszer lehet a rendőrség kezében, és a VÉDA-rendszer erre is alkalmas lehet, hiszen felkészítették arra, hogy a fix és mobil berendezések között átlagsebességet mérjen. Jelezte, hogy idén már 432 ember vesztette életét közúti balesetben.

A jelek szerint a rendőrségnek most lett elege abból, hogy a baleseti statisztika tovább romlott. Még szeptember elején adtak ki egy közleményt, amelyben elismerik, hogy az előre bejelentett, jól látható módon végzett ellenőrzések nem jelentenek általános visszatartó erőt. A közlekedők egy része csak addig tartja be a szabályokat, amíg úgy érzi, hogy a hatóság látóterében van, és esetleges mulasztásának elmarasztalás lehet a következménye.

Mint írják, a jogszabályok által biztosított keretek között szükségesnek látják az ellenőrzési módszerek, eszközök bővítését. És mivel jogszabály vagy közjogi szervezetszabályozó eszköz nem határozza meg, hogy az ellenőrzéshez használt készüléket a közlekedők számára jól láthatóan kell elhelyezni, ebből az is következik, hogy azok akár rejtve is használhatók.

Példaként említik Ausztriát, Szlovákiát, Szlovéniát, Csehországot, Németországot és Franciaországot is, ahol hasonló módszerrel mérik a közlekedők sebességét. Az Index szerint a rendőrség októbertől kezdve nem teszi közzé a honlapján a mérések helyszínét, vagyis mostantól kezdve számíthatunk a rejtett traffipaxokra. Bárhol, bármikor.

A rendőrség szerint az ellenőrzések célja nem a bírságbevételek növelése, hanem a negatív folyamatok megfékezése, a közlekedésbiztonsági helyzet javítása.