Új forgalmi rend lép életbe az M0-s autóúton áprilisban

Új forgalmi rend lép életbe az M0-s autóúton áprilisban – közölte a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. szóvivője kedden Szigetszentmiklóson, sajtótájékoztatón.




Az M0-s autóút déli szektorának fejlesztése kapcsán az M1-es autópálya irányába haladó oldalon, a 23-17 kilométerszelvények között megkezdődik az új betonpálya kialakítása  -mondta Kiss Boglárka. A munkálatok miatt 2019. március 9-től forgalomkorlátozásra számíthatnak a közlekedők.
Az új pálya kialakítása a teljes meglévő aszfaltburkolat elbontásával indul, melynek helyére új pályaszerkezeti rétegeket épít a kivitelező. A beton burkolat néhány hetes szilárdulás után éri el a maximális terhelhetőségét, így ebben az időszakban nem folyik majd látható munkavégzés az érintett területeken.
A biztonságos munkavégzés és a 2×2 sávos közlekedés fenntartása érdekében újabb, jelentős terelés átépítési munkákat végeznek majd el a Magyar Közút Nonprofit Zrt. szigetszentmiklósi mérnökségének szakemberei.


A terelés kiépítése az M5-ös autópálya felé vezető oldalon 2018. március 9-én, szombaton kezdődik a szükséges burkolati jelek felfestésével, mellyel a forgalmat a leálló és külső sávra terelik. A halásztelki és szigetszentmiklósi csomópontokban ezzel együtt szűkített lassító és gyorsító sávokat alakítanak ki. Ezen a pályaoldalon valamennyi csomóponti ág használható lesz a forgalomterelés ideje alatt. Az M5-ös autópálya felé vezető oldalon lezárják a két belső forgalmi sávot, az M1-es autópálya felé vezető oldalon pedig a legbelső forgalmi sávot. A munkálatok során 6 kilométer hosszban, mintegy 2500 m2 sárga burkolati jelet festenek fel, és megközelítőleg 400 darab sávos terelőtáblát helyeznek ki. A burkolati jelek festésének idejére az M5-ös autópálya felé vezető oldalon egy sáv lesz járható, aki teheti, ezen időszak alatt kerülje el az M0-s autóút ezen szakaszát.

Ezt követően a tervek szerint 2019. március 11-től várhatóan 15 éjszakán keresztül, 19-20 órától másnap hajnali 5 óráig, tehát a csúcsidőszakokon kívül, az ellenkező irányú forgalom biztonsága érdekében szükséges beton elválasztóelemek daruzását végzik.

A 2019 áprilisában lezárásra kerülő közel 6 kilométer hosszú útszakaszt nyár közepétől három ütemben adják majd vissza a forgalomnak. Az első szakaszt (22-23. kilométerszelvény) júliusban, a másodikat (17-19. kilométerszelvény) augusztusban, a harmadikat (17-22. kilométerszelvény) pedig novemberben adják át.
Pécsi Norbert Sándor, a Magyar Közút Nonprofit Zrt. kommunikációs osztályvezetője elmondta, hogy az elmúlt években az M0-s autóút napi átlagos forgalma 67 ezerről 120 ezerre nőtt, ami jelentősen igénybe veszi az útburkolatot, ezért kell kicserélni az aszfaltot betonra.