Éremeső a Tour de Ring 24 órás kerékpárversenyen

Július 20-21-i hétvégén rendezték meg Magyarország legtökéletesebb aszfalt-csíkján, a Hungaroringen a Tour de Ring 24 órás kerékpárversenyt. A 4,3 kilométer hosszú, 60 méter szintkülönbséget tartalmazó pálya a kánikulában és az erős szélben különleges kihívásokat jelentett a résztvevők számára.
A Team Sunvelo SE három különböző korosztályos csapattal nevezett a versenyre és a 24 órás, közel 800km-es körözés után mindhárom csapat a dobogón végzett, két ezüst és egy aranyéremmel.





A versenypálya boxai szombat délelőtt 10 órától lassan megteltek a nevezett bringásokkal, csapatokkal és bicajaikkal. Vannak csapatok, akik hűtővel, mikróval, cifrábbnál-cifrább fekhelyekkel készültek a versenyre.
A rajt szombat délután 14:30-kor volt, és a régi motorversenyek mintájára a bringát le kell tenni a célegyenes falához, majd a Ridernek a pálya másik oldalán kell helyet foglalnia, majd adott jelre stoplis cipőben futás a kétkerekűhöz. Rajt és ami a csövön kifér indulás körbe-körbe a pályán.
Vannak akik egyedül, vagy párosával próbálják teljesíteni a 24 órás körözést, de vannak négy és hat fős csapatok is, akik a jónak gondolt stratégiájuk alapján váltják egymást a boxutcában.

A Team Sunvelo SE csapatai négy fős váltókban indultak különböző korosztályokban. A “Kiscsoport” nevű csapat tagjai főleg 40 év alatti  állt, a “Vegyes csoport” tagjai között egy lány versenyző is indult és a “Nagycsoport” nevű csapat tagjai pedig a 40 plusszos férfiakból állt.

Ring24, azaz a “huszonnégyórás”

Strobl Tamás az SE elnöke, egyben a “Kiscsoport csapat” vezetőjének beszámolója:

Sok minden eszembe jut a Hungaroringről, például az első Forma1-es futam, de az elmúlt években inkább az, hogy maga a pokol.
Idén másodjára neveztük a csapatot, a Team SunVelo Se-t a versenyre. Míg tavaly két csapattal, összesen nyolcan, idén a nagyobb érdeklődés miatt már tizenketten voltunk, három négyfős csapattal álltunk rajthoz.
Aki még soha nem látott ilyet, vagy nem szerepelt rajta, az nem nagyon tudja elképzelni, miről is van szó, illetve mire jó ez az egész. Legalábbis nekem ezeket a kérdéseket tették fel legtöbbször, ha ez szóba került.
A verseny lényege, hogy az nyer, aki a legtöbb kört teszi meg huszonnégy óra alatt. Ez viszonylag könnyűnek hangzik, hisz csak egy kör pályán kell körbe-körbe menni….
De nem az. 

A tévéből nem látszódik, de a Ring nem sík. Ami szintén nem érződik a közvetítéseken, hogy mindig fúj a szél,és ami még kellemetlenebb tud lenni, hogy a pálya alulról sugározza a meleget. Az aszfalt a 35 fokos tűző napon akár 60 fokosra is felmelegszik, valamint sehol nincs árnyék rajta.  Továbbá nehezít, hogy sem rendesen pihenni, sem regenerálódni nem lehet, így a szervezetet nagyon igénybe veszi.

Mivel mi nagy létszámban neveztünk, így egy egész boxot kaptunk, az egyik felében a pihenő részeket, míg a másik felében a bringák, az asztalok, a szervíz kapott helyet. 
Csapataink különböző korcsoportban indultak, így elvileg tudtuk segíteni egymást. Utólag felismerve ezen múlt a jobb helyezésünk. Szóval a tavalyi stratégiával indultunk, azaz mindenki 1 órát hajt, majd 3 órát pihen, éjszaka pedig egyben 2 órát hajt, és hatot pihen….
Az első etap maximum pulzuson, kánikulában, igazán nehéz, mindenki keresi a helyét, és rakja rendesen. A másodikban már nem akkora az izgalom, lassan előkerülnek az eredmények is, este 8-9 felé, kialakulnak az erőviszonyok a konkurens csapatok közt. Aztán kezdődnek az éjjeli menetek, lehül a levegő, de idén nem állt el a szél…. mérséklődött, de nem állt el. Nekem az éjjeli két óra nagyon lassan telt, nem is tudtam a legjobbamat hozni rajta. Versenystratéga híján úgy gondolom, utólag kiértékelve, hogy főként itt “ment” el az első helye a “Kiscsoportnak”. A reggeli váltások késői reagálásnak bizonyultak, de megpróbáltuk….Átálltunk a fél órás váltásokra, és keményen nyomtuk, majd mikor láttuk, hogy csökken a hátrányunk, újabb stratégia váltással, a másik csapataink versenyzőit segítőként, szélfogóként használva még jobban nyomtuk. A 3 kör hátrányból 2 lett, majd 1, majd 5 perc, végül valahol 2 perc hátrány környékén állt meg az óra, ami a 24 órára levetítve nagyon kevés difi. 
Szerencsére az ellenfelet is komoly tempóra kényszerítettük, szóval nem adtuk könnyen, illetve nem kapták könnyen a győzelmet. Az utolsó másfél óra a boxban is olyan izgalmakat okozott mint kint a pályán. A csapatom tagjai nagyon kitettek magukért, mind a négyen emberfelettit mentünk!
A csapatom tagjai: Nádas László, Schier-Juhász Toto, Beszterczán János.
Természetesen ezek után jövőre ismét ott leszünk, hogy visszavágjunk.
Remélem nem hangzik pesszimistán a fent beszámoló, más perspektívából nézve, tavalyhoz képest 8 körrel mentünk többet, ami egy óra, és 34 km… amit tavaly megcsináltunk, idén is sikerült egy sokkal erősebb, és nagyobb mezőnyben. 
A hangulat “sunvelosan” vidám volt,harsányak és lelkesek voltunk, mindenki kitartott a végéig, az eredményhirdetés után azért boldogan indulunk a zuhanyzó és az ágyikó felé…
Nagyon büszke vagyok a csapatunkra, mivel abszolút hobbi bringások vagyunk, család, munka mellett, élvezetből és sokszor a társaság miatt bandázunk, ezek mellett tudtunk 180 kört menni, ami csak 15-20 körrel gyengébb mint profi versenyzők teljesítménye.
Különösen nagy élmény volt a boxban a csapatfotózás, elég nagy figyelmet kaptunk 🙂




Németh Bettina a “Vegyes csapat”egyetlen lány tagja elmondta,hogy a verseny előtti napok számára nagy izgalommal teltek.
Szervezett egy 4 fős, fiatalokból álló csapatot, akikkel váltóban indultak a versenyen.

“Különösen újdonság volt ez nekem,mivel én voltam a csapatban az egyetlen làny és az egyetlen gyerek. Az első etap nagyon rosszul esett mindenkinek és szenvedősen ment. Nem volt könnyű dolgunk a nagy hőség miatt. A többi etapok könnyebben mentek màr mindenkinek. Talán az utolsó 2 volt az,ami mindenkinél traumàt okozott, ahogy láttam. A pálya nagyon tetszett,bàr kicsit egyhangú volt… minden körben ugyanaz a látvány stb… Ezek ellenére is sikerült leküzdenünk a 24 órát és megszerezni az 1.helyet,abszolútban pedig a 3.helyet.
A 24 óra alatt, 175 kört tettünk meg a Hungaroring pályáján,ami 757,75km-et jelent.

Maximálisan elégedett vagyok a csapatommal, név szerint Márthon Gergellyel, Németh Gáborral és Hargitai Ádámmal. Szép hétvége volt srácok. Gratulálunk minden sporttársnak.”




A “Nagycsoportos” csapat is túlteljesítette a tavalyi körszámát, és egy jóval erősebb mezőnyben a második helyet sikerült elérniük. A csapat vezetője Kovács Lajos extra mennyiségű kört tette bele az teljes távba, egyedül 54 kört teljesített a csapat 178 köréből.
Volt akit a forróság lassított le, volt akinek az éjszakai hűvösebb idő nem esett jól, de mindenki kihozta magából a maximumot.
Név szerint Kovács Lajos, Demján Balázs, Gyenes Norbert, Bogdándy Soma.

Az egyesület ezúton szeretné megköszönni a támogatók segítségét:

A Hátszél Bringaboltnak a profi szervízhátteret, aki a helyszínen 24 órás szolgálatban a legjobb állapotban tartották a bringáinkat, a Bahama Collectionnak a teherautóért, Németné Barna Marcsinak és Kreineker Herbertnek a masszázsért, a Squeezynek a sok sótablettáért, meg a frissítőkért, a Dechatlon soroksári áruházának Németh Bettina Van Rysel Ultra AF920-as kerékpárért, valamint a tesztelésre kapott másik Van Rysel Ultra CF105 bringáért!

A  csapat tagjai jövőre örülnénk egy szakácsnak, meg egy csapatszállító busznak, amiben mindannyian elférnének a bringákkal és a felszereléssel együtt.. 🙂

 

Fotók: Konyári László, Kedves Attila