Reagált a MÁV a monori elővárosi vonalon lévő utaspanaszokra

A vonaton utazók szerint az utóbbi hónapokban tarthatatlan lett a nem ritkán több órás késéseket produkáló, hivatalos nevén 100a jelű Budapest–Monor–Cegléd–Szolnok vasútvonalon a közlekedés. Augusztus végén egy utasokból állló küldöttség petíciót adott át a MÁV-székházban, amiben nehezményezik a rendszeres késéseket, tájékoztatási és egyéb problémákat.
A helyzetet megvizsgálva a MÁV elnök-vezérigazgatója, Dr. Homolya Róbert szeptember 2-án levélben reagált a követelésekre.





Azonnal elrendelt intézkedések:

  • “Az S50-es (Budapest-Nyugati pályaudvar – Monor) személyvonat fokozott zavarérzékenységének és a csúcsidőszakokban előálló zsúfoltság csökkentése érdekében a tanévkezdésre, 2019. szeptember 2-től két szerelvény dupla FLIRT egységgel közlekedik.
  • Alaposabb üzemeltetési felülvizsgálatot követően 2019. október végétől az S50-es (Budapest-Nyugati pályaudvar – Monor)  személyvonatokon további két szerelvény dupla FLIRT egységből közlekedhet majd.
  • Az üzemzavarok minimalizálása és az ellenőrzés szorosabbá tételének érdekében ún. vonali felelősöket jelölnek ki kollégáim közül kísérleti jelleggel, akik minden munkanapon.
  • Az utazóközönség és az illetékes önkormányzatok által többször jelzett hétvégi éjszakai vonatközlekedés bevezetése érdekében szintén kértem 2019. szeptember 30-ig annak vizsgálatát, hogy milyen módon lehetséges Budapest és Vác, illetve a főváros és Cegléd között 2-3 vonatpár indítása a hétvégi 0-24 órás vonatközlekedés érdekében.
  • A fentieken túl a 2019. május 27-én bevezetett új menetrendi struktúra tapasztalatainak a felülvizsgálata és annak alapján az esetleges korrekciókra történő javaslattétel megtörténik 2019. szeptember 30-ig.”

A 100a vonalon tapasztalható problémák kezelése, a menetrendszerűség biztosítása és az utasok megfelelő szintű kiszolgálása érdekében a MÁV Zrt. jövőre mintegy 6 milliárd forintot csoportosít át rendelkezésre álló forrásaiból, hogy a 100a vonal kritikus szakaszainak állapotán javítson. Várhatóan 2020 I. félévében megkezdődhet a munka, és 2021 után további felújítást és karbantartást fogunk végezni a vonatok menetrendszerűségének javítása érdekében, mind a 100a, mind a 70-es Budapest-Vác vasútvonalon.
A felújítások hozzájárulnak a menetrend stabilizálásához, a késések megszüntetéséhez, emellett 2020 februárjától forgalomba állnak a ceglédi és váci vonalon is az új, magas utaskomfortot biztosító 600 férőhelyes, emeletes nagy kapacitású klimatizált KISS motorvonatok.

A vezérigazgató azzal zárja közleményét, hogy a többletvonatok megrendelése a Magyar Állam nevében eljáró megrendelő szervezet, az Innovációs és Technológiai Minisztérium hatáskörébe tartozik, a MÁV-csoportnak csak javaslattételi jogköre van.

A teljes levél megtekinthető itt: A MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatójának levele a ceglédi vonalon utazóknak, az általuk küldött petícióra